Steady...Beb...Steady!


En. Ayisy ketika waktu memulakan kuliah.

Sebenarnya, takder menda nak update nih. Hahaha. Bingung syiakk cari idea nak update apa. Hidup aku pasif jek sejak masuk tahun 2010. Takper, jangan jadikan alasan untuk tidak buat kerja mencapap! Muahahahaha!

Semester ni mata pelajaran kuliah agak menarik bagi aku. Huhu. Dan banyak pensyarah baru (baru ajar aku dan baru masuk IPGM KTAA). Paling radikal, tiba-tiba aku ada hobi baru. Hobinya ialah makan coklat. Keluar duit beli coklat dah tak rasa sayang atau berkira dah. Main sebat jek beli walaupun mahal. Janji dapat makan coklat sambil mata kuyu ketika feel makan tuh. Hahaha. Jadi, tahun ni peruntukan untuk membeli coklat akan dilebihkan manakala peruntukan untuk menyimpan di bank dikurangkan. :P

Elaun sem ni masuk lambat. Yah! Keadaan ini membuatkan hati aku suka. Suka sebab kenapa? Sebab bila elaun tertunggak, bila masuk jek nanti komfem duit belanja untuk bulan Januari ni aku tak sentuh lagi. Dan bila tak sentuh, aku dah saving dalam RM500. Muahahaha! Syok! Walaupun sekarang sakit tapi bila dah masuk nanti memang syok dowh! Macam tahun lepas elaun masuk bulan Mac kalau tak silap, sekali masuk jek aku dah boleh saving dalam RM1000. Hahaha... Seronoknya. Boleh buat belanja dan melancong! Hihi...

Tapi sekarang dalam dompet ada RM125 jek. Ekkk! Camne nih? Tolong-tolong! Oh yer, aku ada tayar motor 2nd yang boleh dijual jika keadaan terdesak. Ngeh3!

Ni harta aku yang bakal dijadikan tebusan ketika kegawatan ekonomi nanti. Pakej=Tayar Sime Tyre F20 bunga masih tebal + tiub. Harga belum pasti. Hak3!

Comments

m[i]era said…
haha . muka bro nmpk chubby skit .
tu lorh coklat je tahu .
cuba gemarkan mkn sayur lak .
hehe

byk nyer ley saving sampai rm500
lame2 ley beli coklat termahal .
hehe

tayar? haha pe kata jual kasut kat tepi uh , :p


@)---;---
Nazz@Purple said…
Tak takut gemok mkn coklat selalu..dah jadi hobi lak tu..:p..
Amirah Rashid said…
selalu mkn choc xpe
jnji selalu exercise jgk.
heee :)
kok gitu makan kena jimat..
pegi kuliah jalan kaki..
wakaka~

boleh ke?
ayisy said…
miera, huhu. tu ilusi camera jek sebab guna web cam tu yg nampak chubby. sebenarnya...errr...errr tak kot. hahaha..

duduk kat Kuala Lipis mmg boleh saving smpai rm1500 satu sem. huhu.. kat sini kawasan pedalaman tu yg boleh saving habis. huhu.. Kasut kat sebelah tu org punyer. :P

nazz@purple, hehe. saya badan jenis kurus mmg pyh nak gemok. cekeding jek :P

amirah rashid, Ya! Selalu kena exercise. tp selagi tak gemok tak payah kot :) hik3!

noor afzan, setakat ni duit belum terdesak. bila dah terdesak nnt baru kena jimat makan kot. hehehe.. sekarang masih boleh mkn sedap2. :)
hans said…
ko dah teruk dah nih
hobi semua pasal makan jer
hahahaha
hans said…
ko dah teruk dah nih
hobi semua pasal makan jer
hahahaha
ayisy said…
hans, hahaha.. makin besar makin kuat plak nafsu makan. hehehe..
diba said…
tayar je..ahaa..jgn plak jual tyar semata nk bli coklat...hehe
Suraya I. said…
haa, boleh la g mlancong kt lgkawi..coklat murah2 kt sne~
nnt bley daku pau skali XD
BiEha Besh said…
yg dpan dah smart dah,,,yg blakang tuh ha wat spoild gambo,,,gli jek yg blakang tuh,,iyek~ lalalalalal
ayisy said…
diba, hehehe. tayar tu kalau jual pun paling mahal rm10 jek. :P

suraya, huhu. mmg target nak pergi Langkawi tp tak tahu la bila. huhuhu... nak pau? aishh.. kene nyorokkan bawah bantal ni coklat2 sy. hehehe.

bieha besh, hehehe. ni kalau Fadil baca ni bahaya nih. :P
Mr. Asada said…
sempoi bro.. rm125 tu leh tahan brapa hari lagi bro?
midorimina said…
haha..
duit abis untk beli coklat pun xpe.
=)
ayisy said…
asada ryutaro, haha tak tahu lah boleh tahan berapa hari lagi. mati aku!!

misz_monique, ha'ah janji makan coklat sedap! :)

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???