Perjanjian Cameron

Masa di IPG, kebanyakan masa aku habiskan bersama rakan-rakan yang main motor. Makan, lepak, study, jalan-jalan, shopping dan sebagainya aku lebih selesa dengan geng-geng motor. Sebenarnya, tak pernah terfikir pun motor akan jadi hobi utama. Masa zaman sekolah, memang tak sentuh motor. Tapi minat tu memang sejak kecil dah ada. Kalau tengok motor, tahu la apa jenisnya, berapa CC nya.

5 tahun setengah berlalu, kenangan bermain motor di sana aku tutup dan simpan menjadi memori terindah. Tersangat indah. Hampir setanding indahnya dengan memori zaman sekolah. Jadi, sebelum kami berpisah selepas tamat belajar, kami buat satu perjanjian. Perjanjian yang dinamakan Perjanjian Cameron. hahaha

Perjanjian tu kami buat namun tak la serius sangat nak tunaikan. Memandangkan masing-masing berada di haluan yang berbeza. Seorang di utara, seorang di tengah dan seorang di selatan. Tapi sebagai seorang rider! Amboii... Jarak bukan penghalang. hehe

Dan minggu lepas, perjanjian yang asalnya hanya ingin mendaki Cameron terus melalut menjadi ride pusing Malaysia terus. hahaha. Ride 5 hari 4 malam terasa seperti sehari jek. Serius. Bayangkan hampir setengah tahun menahan rindu dan gian, akhirnya...akhirnya...ahhhh...susah nak cakap dia punya best tuh. Dipendekkan cerita, ni la lokasi ride kami.

Johor-Sabak Bernam-Ipoh-Cameron-Koyan-Fraser-Kuala Lipis-Gua Musang-Jeli-Gerik-Baling-Kulim-Padang Besar-Penang-Johor

Seronok, best, teruja, lepas rindu, gembira, berbual kencang, ahhhhhh...banyak sangat perkataan nak digambarkan. Memang best. Memang besttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt. Korang tak akan faham dengan perasaan aku dia punya best tu! hahaha. Ni aku letak sekeping dua gambar. Sebenarnya banyak gila gambar tapi aku malas upload sebab gembira sangat. Korang pun takkan faham kegembiraan aku tu. haha. Akhir kata, biasalah hidup. Ada masa kita sedih gila ada masa kita gembira gila. Part sedih tu yang.....hmmm.




Comments

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???