Pensil Warna Oh Pensil Warna.

Staedtler Luna. Terbaik daripada zaman sekolah!

Huih! Dekat seminggu aku tak kemas kini blog. Haha. Minggu ni aku sibuk sikit. Dengan kuliah memanjang, tunggu duit masuk,mewarna buku anatomi, buat fail untuk diaudit, teman member setting motor...Huh! Memang sibuklah sampai blog ini dilupakan. Esok pun ada kuliah ganti untuk raya Cina, lepas tu gerak pergi Raub cari aksesori Pengakap. Peh! Aku tahun ni jadi Pengakap siyut. Hehe. Nak buat macam mana ia dah jadi salah satu daripada silibus PISMP. Dah ngajar kat sekolah nanti komfem kena jadi cikgu penasihat badan beruniform yer tak.

Oklah, kita ke tajuk utama entry ni. Pensil warna. Korang tahu apa itu pensil warna. Kalau tak tahu sah korang kecik-kecik tak pernah pergi sekolah. Ataupun korang sekolah zaman perang Jepun dulu di mana pensil warna mungkin tiada dijual pada zaman tuh.

Dulu masa kita kecik mana ada duit nak beli pensil warna ye tak. Nak tak nak minta mak ayah la belikan. Beberapa hari sebelum masuk tadika, mak aku belikan pensil warna jenama Staedtler Luna yang ada gambar kapal layar tu. Hahaha.

Daripada tadika sampailah sekolah rendah, entah berapa banyak pensil warna aku beli. Macam-macam jenama aku dah pakai. Tapi yang terbaik adalah Staedtler Luna. Jenama lain memang agak hampeh la. Hehe..

Walaupun aku sejak kecil dah pakai pensil warna Luna, namun bakat aku dalam bidang kaler mengkaler (bahasa pasar) memang tiada. Macam-macam pertandingan mewarna aku masuk tapi hampeh. Ingat lagi masa tadika dulu, ada pertandingan mewarna. Hadiahnya dapat kereta kebal mainan. Peh! Kecil-kecil dulu mainan memang jadi buruan. Punyer la semangat aku kaler last-last aku tak menang. Sedih giler seh masa tuh. Memang aku mengharap sangat nak mainan kereta kebal tu. Terkebil-kebil aku masa tengok budak yang menang tu pegang mainan kereta kebal.

Sekarang bila dah besar memang haram la aku tak reti kaler-kaler ni. Tapi kalau nak banding zaman kecil dulu dengan sekarang, sekarang bertambah baik la. Sikit jek baiknya tu. Hak3! Ok, hayatilah lukisan yang aku kaler nih. Kalau markah penuh 10, agak-agak cikgu nak bagi berapa? Haha. Mesti dapat 3,4 jek. Wekkk!


Haha. Hasil yang tak berapa seni daripada aku.

Yang ni belum siap lagi tu yang serabai. Ececeh!

Comments

Nadiene said…
seriuz! dulu aku menangis nak dapat benda nie!..

teringat cikgu jarah!hahaha
Aishot said…
sesak nafas nak hafal bentuk cell tu
midorimina said…
tak boleh lupa kena marah dengan cikgu tadika sebab mewarna lambat sangat.

orang lain sume dah siap kaler cuma tinggal kita sorang je.

nasib baik menang.
haha..^^
.millalara. said…
luna.. huu.. dulu nak luna yg paling panjang! pastu upgrade, nak luna yg dalam bekas beg boleh lipat2.. haihh la.. usang dah memori..
Amirah Rashid said…
mmg best warnawarna ni!
time budak2
perghh
comot gilaa
skrg.
lg laa
haha :D
ayisy said…
fid, Aus...aus. Baca sifir 5 kat depan. Hehehe.. "Cikgu Jahrah".

isha, mmg sesak nafas. lg2 masa zaman SPM dulu. Haha

nur azmina, saya plak tak boleh kaler lama2 nnt tangan kejang. hihi..

millalara, betul tuh. dulu mak ayah beli yg pendek jek. teringin nak pakai yg panjang. hehehe..

amirah rashid, masa kecik2 mmg sentiasa comot. main guling2 atas lantai rileks jek. :P

afzainizam, takziah disucapkan. aku sbg warga Johor di negeri orang hanya melihat dari media massa jek.
hans said…
hahhahaa
rindu pensel luna 32 kaler aku dlu
hahaha
ayisy said…
hans, peh! dulu teringin pakai kaler yg byk2 tuh. tp paling byk dpt 12 btg jek. hahaha..
Dila Jamalia said…
hye cikgu! hehe. nice blog u have :)

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???