Sunday, 17 January 2010

Jom Tengok Filem Ketika Cinta Bertasbih!


Pehhh... Siyut tol la cerita nih. Buat aku rasa touching giler jek. Aku rasa kalau perempuan yang tengok komfem dah nangis. Huh! Dulu filem Ayat-ayat Cinta. Kali ni filem Ketika Cinta Bertasbih pulak. Huk3! Sedih ni sedih ni.


Filem ni dihasilkan berdasarkan novel Ketika Cinta Bertasbih yang ditulis oleh Habiburrahman El Shirazy. Beliau juga merupakan penulis novel Ayat-Ayat Cinta. Aku rasa ramai yang dah tahu. Filem Ayat-Ayat Cinta tu pun kalau tengok memang menangis la. Tapi aku tak lah. Hak3! Boleh caya ke? Percaya jek lah. Fikir-fikir plak. Hahaha. Tak gemble la kan kalau nangis.


Aku paling tak boleh blah tengok adegan nih. Mamat tu gigil nak hidangkan air kat awek yang dia minat. Hihihihi...

Dalam filem ni banyak guna Bahasa Jawa. Selalunya filem/drama dari Indonesia aku tak berapa dengar dengan jelas dialog-dialog yang menggunakan bahasa/perkataan Jawa. Tapi dalam filem ni, banyak perkataan Bahasa Jawa digunakan sehingga mengingatkan aku kepada sesetengah perkataan Jawa yang aku dah lupa. Huhu.

Apapun, filem ni bagi aku bukan sebuah filem kosong. Filem yang aku rasa sangat baik dan setanding dengan filem Ayat-Ayat Cinta. Cuma satu jek yang aku tak berkenan, sesetengah adegan nampak kaku dan gambar tak diambil dengan baik. Tapi tu pandangan aku jek lah. Aku bagi 4.6 bintang untuk filem ni.


Pulang ke tanah air selepas 9 tahun di luar negara.

Yang ni pompuan jangan duk fikir lelaki ni beristeri tiga pulak pastu taknak tengok filem nih. Haha.. Belakang tu adik-adik dia. Yang depan? Hehehe. Tengoklah sendiri nanti. :P

Ok, aku nak tengok balik filem Ketika Cinta Bertasbih ni... Huk! Rasanya macam dah tak mampu nak menulis lagi. :P Hak3!

“Ketika cinta bertasbih, nadi ku berdenyut merdu, kembang kempis dadaku merangkai butir cinta….lalalala”


15 comments:

~kuyam~ said...

hurm,yg part1 da tgk
smbungan nye belum
huhu...
mcm mne ending die ea?
lau da tgk smpai hbs tu nnti story mory eh

blogwalking :)

ada.m0khtar said...

nak kena tengok gak ni =)

ayisy said...

kuyam, citer ni ada dua part. ending dia mcm biasalah hero kawen dgn heroin. lelaki tu kawen dgn anna. huhu..

ada.mokhtar, cepat tgok. mmg best! hihi

PrinCe_TopEx said...

citew nye mmg beshhh..
part 2 da kua..ko tgkk..
ag beshhhh...

.sHaZa. said...

hu...siyes memg best..xsaba nk tggu part 2 punye.
weee~~~~

ayisy said...

prince_topex, huhuhu.. mmg best! smlm aku dah habis tgok 2,2 part.

shaza, part 2 dah ada. ending mmg best!!

hans said...

ramai kata best
aku jer tak dapat tgok2 lagi

ayisy said...

memang best hans. kalau jiwa halus boleh nangis. hahaha..

Nazz@Purple said...

Nazz dah tgk dah..best..sgt3 best..sekarang ni ternanti sambungan yg ke-2 tu..dah kuar ke?ayisy tgk cam mane 1..nanti kalo de yg ke-2..share2 k..;)

ayisy said...

nazz@purple, sambungan ke 2 dah ada. huhu.. sy ambik dari member. tak tahu lah dia dapat dari mana.

SuRayA^i. said...

kalo xpenah tgk boleh x?haha..
best eh?

ayisy said...

suraya, hehehe. tengoklah nnt kalau ada peluang. best sgt2! hihi..

Anonymous said...

memandangkan citer ni byk gune prkataan jawa...member aku suruh g tau makne dialog yg dorang ckp...pergh..jenuh nk translate,aku bkn reti sgt ckp jawe

ayisy said...

huhu. aku pun sama tak berapa pandai cakap jawa. huhu.

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛