Jom Tengok Filem Ketika Cinta Bertasbih!


Pehhh... Siyut tol la cerita nih. Buat aku rasa touching giler jek. Aku rasa kalau perempuan yang tengok komfem dah nangis. Huh! Dulu filem Ayat-ayat Cinta. Kali ni filem Ketika Cinta Bertasbih pulak. Huk3! Sedih ni sedih ni.


Filem ni dihasilkan berdasarkan novel Ketika Cinta Bertasbih yang ditulis oleh Habiburrahman El Shirazy. Beliau juga merupakan penulis novel Ayat-Ayat Cinta. Aku rasa ramai yang dah tahu. Filem Ayat-Ayat Cinta tu pun kalau tengok memang menangis la. Tapi aku tak lah. Hak3! Boleh caya ke? Percaya jek lah. Fikir-fikir plak. Hahaha. Tak gemble la kan kalau nangis.


Aku paling tak boleh blah tengok adegan nih. Mamat tu gigil nak hidangkan air kat awek yang dia minat. Hihihihi...

Dalam filem ni banyak guna Bahasa Jawa. Selalunya filem/drama dari Indonesia aku tak berapa dengar dengan jelas dialog-dialog yang menggunakan bahasa/perkataan Jawa. Tapi dalam filem ni, banyak perkataan Bahasa Jawa digunakan sehingga mengingatkan aku kepada sesetengah perkataan Jawa yang aku dah lupa. Huhu.

Apapun, filem ni bagi aku bukan sebuah filem kosong. Filem yang aku rasa sangat baik dan setanding dengan filem Ayat-Ayat Cinta. Cuma satu jek yang aku tak berkenan, sesetengah adegan nampak kaku dan gambar tak diambil dengan baik. Tapi tu pandangan aku jek lah. Aku bagi 4.6 bintang untuk filem ni.


Pulang ke tanah air selepas 9 tahun di luar negara.

Yang ni pompuan jangan duk fikir lelaki ni beristeri tiga pulak pastu taknak tengok filem nih. Haha.. Belakang tu adik-adik dia. Yang depan? Hehehe. Tengoklah sendiri nanti. :P

Ok, aku nak tengok balik filem Ketika Cinta Bertasbih ni... Huk! Rasanya macam dah tak mampu nak menulis lagi. :P Hak3!

“Ketika cinta bertasbih, nadi ku berdenyut merdu, kembang kempis dadaku merangkai butir cinta….lalalala”


Comments

kuyam said…
hurm,yg part1 da tgk
smbungan nye belum
huhu...
mcm mne ending die ea?
lau da tgk smpai hbs tu nnti story mory eh

blogwalking :)
ada m0khtar said…
nak kena tengok gak ni =)
ayisy said…
kuyam, citer ni ada dua part. ending dia mcm biasalah hero kawen dgn heroin. lelaki tu kawen dgn anna. huhu..

ada.mokhtar, cepat tgok. mmg best! hihi
PrinCe_TopEx said…
citew nye mmg beshhh..
part 2 da kua..ko tgkk..
ag beshhhh...
.ShazaSulaiman. said…
hu...siyes memg best..xsaba nk tggu part 2 punye.
weee~~~~
ayisy said…
prince_topex, huhuhu.. mmg best! smlm aku dah habis tgok 2,2 part.

shaza, part 2 dah ada. ending mmg best!!
hans said…
ramai kata best
aku jer tak dapat tgok2 lagi
ayisy said…
memang best hans. kalau jiwa halus boleh nangis. hahaha..
Nazz@Purple said…
Nazz dah tgk dah..best..sgt3 best..sekarang ni ternanti sambungan yg ke-2 tu..dah kuar ke?ayisy tgk cam mane 1..nanti kalo de yg ke-2..share2 k..;)
ayisy said…
nazz@purple, sambungan ke 2 dah ada. huhu.. sy ambik dari member. tak tahu lah dia dapat dari mana.
Suraya I. said…
kalo xpenah tgk boleh x?haha..
best eh?
ayisy said…
suraya, hehehe. tengoklah nnt kalau ada peluang. best sgt2! hihi..
Anonymous said…
memandangkan citer ni byk gune prkataan jawa...member aku suruh g tau makne dialog yg dorang ckp...pergh..jenuh nk translate,aku bkn reti sgt ckp jawe
ayisy said…
huhu. aku pun sama tak berapa pandai cakap jawa. huhu.

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???