Meraung Di Lata Meraung Part 2


Alhamdulillah, kitaorang sampai jugak akhirnya di Lata Meraung but belum meraung lagi. Heh!
Siapa yang ada rasa menyampah dengan Celcom Broadband? Hands Up Please! Celcom, mulai hari ni kau telah mengkecilkan hati aku. Why? Sejak semalam aku tak boleh connect internet dengan broadband. Kau memang fail Celcom. Tadi tengah hari baru boleh connect. Nasib baik aku tak sekejam orang lain yang memaki hamun kau Celcom di dada-dada internet. Hak3! Anyway, aku tetap akan update blog ni walaupun hati masih berbekas dengan perbuatan kau Celcom. Peace!

Entry lepas aku tak tunjuk lagi kan gambar air terjun Lata Meraung. Yang lepas cuma ada gambar semasa on the way nak pergi ke tempat tu. Heee... Kang letak semua korang kata panjang plak kan. Ops! Lupa plak, kalau di antara pembaca blog ni yang memang merancang nak rempit ke Lata Meraung, aku nasihatkan korang bawak lock/kunci tambahan supaya motor korang tidak dicuri. Sebabnya? Kat Lata Meraung bukanlah sebuah tempat rekreasi yang komersial macam di Chamang atau Air Terjun Kota Tinggi. Di sini tiada kemudahan tempat meletak kenderaan, gerai jualan dan paling sadis tandas awam pun takder weh! So, siapa yang rasa nak terkencing boleh kencing kat dalam air terjun. Kah3! Baru adventure dan natural ye tak..

Apa yang best di sini ialah air terjunnya yang super natural dan korang boleh melakukan urutan spa di kaki air terjun. Tak semua air terjun boleh buat macam ni.

Disebabkan tiada gerai jualan, aku dan member serempit membawa segala periuk belanga untuk memasak Maggi. Sumpah macam BIG. Kih3! Ok dah, jom layan gambar kat bawah ni. Gambar seterusnya di part seterusnya. Heh! Berapa banyak part la ko Ayisy.

Apa pandang-pandang, lu ingat kami semua pendatang tanpa izin tengah masak Maggi ke? Dah nama pun berkelah, memasak Maggi secara tradisional amatlah seronok. Siap bawak periuk tu beb!

Aumm... Aumm... Slurps! Masing-masing dah kebulur tahap cipan. Maggi Ayam+Kari pun bantai.

Kadang-kadang aku terbayang alangkah masyuknya kalau air terjun ni ada kat belakang IPGM KTAA aku. Hak3!

Berseronoklah selagi kau boleh berseronok tanpa melanggar batasan. :P

Well, aku dah cakap berseronok biar berjaga-jaga. Nampak apa tu? Cokot endas kue melek. Kui3!

Comments

Anonymous said…
Your blog is really interesting... Good Luck...keep writing.

Get More Details
uih...ada ular la pulak dah..
uuu..~
CZ's thinking. said…
cantek tmpt air terjun nie...
ayisy said…
yup! ada ular! nasib baik tak kene patuk.. Huh!

Memang cantik...! Tapi sunyi sikitla..
seksi dowh ko pkai cm2..
ni 18 sx blog ni..
huhu
ayisy said…
Haa? mana ada.. aip!

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???