Saturday, 12 December 2009

Makan-Makan Di Marrybrown Restaurant



Dalam banyak-banyak fastfood kat Malaysia ni, aku tak pernah cuba Marrybrown. Walaupun Marrybrown Batu Pahat tu hampir setiap kali aku lepak BP mesti jumpa, tak terdetik pun di hati untuk aku mencubanya. Selama ni aku tak rasa Marrybrown tu sebuah restoran yang best. Dan satu lagi aku jarang tengok iklan Marrybrown, tu yang tak berapa kenal tuh.

Entah camne hari tu masa perjalanan pulang dari JB, singgah jap Marrybrown sebab dah lapar giler. Tak sangka plak ada jual nasi lemak dan nasi ayam. Order Nasi Ayam Marrybrown. Haha. Siap air Milo ais dalam RM10 jek. Memang sedap nasi ayamnya sambil mata menjamu gambar-gambar Mawi di dinding restoran. Maklumlah, Mawi ni duta Marrybrown. Hik3! Nasi ayam siap sayur apa entah, papadom dan ayam goreng tanpa tulang. Nasi banyak giler sampai terlebih kenyang aku. Tempat duduk berbuai agak special, sambil makan main buai. Rileks! Haha...

Marrybrown ni ditubuhkan pada tahun 1981 di Malaysia. Wuih! Hebat! Kini terdapat lebih 250 outlet di Malaysia, Indonesia, China, Qatar dan Iran. Aku rasa Marrybrown kena buat iklan banyak-banyak kat TV atau surat khabar supaya kanak-kanak tengok lalu merengek meminta mak bapaknya belikan. Hak3! Kalau kat Malaysia ni terdapat sejuta kanak-kanak terpengaruh dengan iklan tuh, sedikit sebanyak mesti ada mak bapak yang kesian lalu pergi bawak anak mereka ke Marrybrown kan. Hahaha... Tengok KFC dan McD, iklan mencanak sehh!!! Nasib baik hari tu aku dan Fid pergi cuba makan kat marrybrown, kalau tak memang takkan cuba la sampai bila-bila. Hehehe...

Layanan bagi aku memang ok. Pekerja senyum selalu tak macam sesetengah warong tu muka masam mencuka. Rasa macam nak sut jek kepala dia. Hak3!


Yummy! Nasi Ayam Marrybrown.

Main buai sambil makan. Hehehe. Besttt!

12 comments:

fiD said...

nanti aku anta borang contest tue, dapat rm5000, tiap2 ari bole pegi lagi, heeeee

Finaz said...

oh! makan sambil main buai seems fun! hehe

Jay said...

ni buat lapar... sedap makanan di sana.

ayisy said...

fid, len kali klu nak mkn kita pg Marrybrown sepanjang cuti nih. Hahaha..

Finaz, memang best sbb rasa lain dari yg lain. Enjoy...! Huhu..

Jay, memang sedap! Yg penting ayamnya takde tulang, senang nak makan. Huhuhu..

✿ Cik Cimi said...

lunch hour.
mmg sgt lapa.
hahaha.

muiz said...

marybrown...
ngeh2...kat changloon marrybrown la paling best
erk!
:p

ayisy said...

cik cimi, jom makan marrybrown!! hehe..

muiz, marrybrown mmg best! rasanya lg best dari KFC. hehehe..

GhOsToNe said...

kire ok la kew mary brown??

hmm..

ak pn x pnah pg..

teringin gaks!

Deqna A.J said...

weyh ayisy,ko duduk kat buaian kegemaran aku tuh~~

hehehe

ayisy said...

ghostone, bagi aku ok la Marrybrown. Boleh layan. Sedap pun boleh tahan. Huhu..

Deqna, kau selalu lepak Marrybrown ke? hehehe. Best woo main buai tuh.. Dah lama tak main buai.

Deqna A.J said...

haha.dalam sebulan kitorang msti pgi jgak.asyik mkn kat kedai tokwan jerk.nak gak marrybrown sambil berbuai2 laju2.x gituu. hehehe xD

ayisy said...

deqna, kedai tokwan? aisey, apesal aku tak tau nih. hehehe.. Aku duduk BP 20 tahun baru sekali masuk. Kih3! Eh, kau kenal Munawar Adi Putra tak? Dia senior aku dulu tuh.