Sunday, 25 October 2009

Lawan Hoki...


Gambateh!

Reti tak reti main jek. Lenjan. Apa nak jadi, jadi lah. Hahaha... Tu lah yang terjadi selama dua hari ni. Budak unit Bahasa Melayu masuk pertandingan hoki Piala Datuk Mazlan kalau tak silap (aku lupa daa nama piala tuh). Ekekeke...

Berbekalkan pemain berpengalaman dua tiga orang, yang lain berbekalkan semangat apa nak jadi, main jek! Yeh! Hehe. Seorang pensyarah aku kata semalam, "Reti tak reti main jek, bila lagi nak dapat pengalaman main dalam pertandingan sebenar. Ni asyik cakap tak reti".

Alhamdulillah, walaupun main tanpa sebarang latihan dan pengalaman, pasukan kami berjaya memenangi dua perlawanan, satu seri dan dua kalah. Kalah pun 1-0 jek. Ceh! nak menang jugak tuh! Haktuih!

Menunggu perlawanan...

Yang paling syok, masa aku buat pukulan 16, ada sekali tu pukul angin jek. Bapak paiseh, nasib baik kali kedua kena dan terlebih kuat plak sampai terlebih padang akibat paiseh yang amat. Kah3! Kalau kali kedua tu tak kena gak, memang aku blah terus dari padang tu terus nyorok kat dalam longkang. Hehehe.. Ok, tu jek update kali ni. Entry peribadi semata-mata. Bye!

11 comments:

mr_dealova said...

hehe. wak, kita menang semangat. cuba lg tahun dpn. caiyok2

hafizah said...

hahaha..kelaka la cte ayisy.. ni mesti x reti main kn?? tp hentam je kn.. hehehe..

ape2 pon.. main bkn utk menang, kerjasama tu yg penting...

FiNa said...

aiseyyh..
camne bleh tak kene plak.. bapak segan.... heehehee.. stakat ni aku main hoki tak penah la aku pukul tak kene... bola lalu bawah kaki pernahlah... tu pon orang tak perasan.. hehehehhee

ayisy said...

mr_dealova, tu lah. tahun depan praktis dulu. bagi hebat sikit. hehehe..

hafizah, ehh, siapa kata tak reti main, dulu pernah main masa gerko. hak3!

fina, hihihi, biaselah nak buat pukulan jauh, ntah camne tak kene plak. hehehe..

ahsfantasy24 said...

huhu..xpew, len x cbe ag,,
ktowg pown shida & jee jea yg men
time skula mnengah dlu,
len2 tue men hntam jea,
huhu,,

fiD said...

teringat dulu aku jadi keper skola,, tahan bola penalti pakai dade tue.. terus besorak la diorang,, HOHOhohoH

ayisy said...

ahsfantasy, hehehe.. Janji main tak tarik diri. :P

fid, peh! Masa tu bangga giler aku tengok. Kesian SK Senggarang. Hak3!

FiNa said...

huhuhu..
kalau aku kat situ, gerenti aku gelak tergolek-golek! hahahahaaa

ayisy said...

Fina, peh! Sampainya hatimu... menggelakkan diriku... :P

FiNa said...

ayat takley blah!
huhuhu...

ayisy said...

Fina, hahahaha.. Ayat mesti grand!