Thursday, 22 October 2009

Awas! Anda Mungkin Diskodeng!

Alat skodeng a.k.a CCTV yang dipasang di blok Nuri.

Zaman sekarang, orang menggunakan pelbagai cara untuk skodeng. Tidak cukup dengan dua biji mata yang dikurniakan Tuhan, manusia mencipta pelbagai alat untuk skodeng. Ada yang bertujuan baik tak kurang juga ada yang bertujuan jahat. Jadi, hati-hatilah dengan tukang skodeng.

Canggih! Hebat sungguh alat skodeng ini.

Yang terkini, sebuah alat skodeng telah dipasang di blok kediaman Nuri aku. Alat skodeng itu sungguh canggih dan hampir serupa dengan alat skodeng di bank-bank dan kedai emas. Jadi penghuni blok Nuri, hati-hatilah dengan alat ini. Mungkin ia boleh menjatuhkan maruah anda, mengkantoikan diri atau memberitahu bahawa anda adalah seorang budak yang sangat baik. (buat-buat baca buku depan alat skodeng tu ke)

Paling mendukacitakan, alat skodeng itu telah dipasang berdekatan bilik aku. Tapi takper, aku ada belajar ilmu ghaib. Boleh jadi halimunan. Tapi kalau alat skodeng itu mempunyai infrared, kantoi gak. Adehh! (gurau jek)

Mari pembaca blog ini lihat alat skodeng itu. Sebelum ia skodeng aku, aku skodeng dulu alat tu dan masukkan dalam blog ini. Muahahahaha!

Jarak antara alat skodeng (CCTV) dengan bilik aku hanya 10 meter. Waduh!

Terfikir, adakah alat skodeng ini mencabul hak privasi individu dan maruah seseorang? Atau menghebohkan keaiban orang?

24 comments:

Finaz said...

"Sebelum ia skodeng aku, aku skodeng dulu alat tu" hahahaha bagus2 kalah Inspector Gadget hihi

noor afzan said...

APE TUJUANNYA?
DAH LA NAMPAK SGT..
NAK SKODENGPUN SOROK2 LA KAN..
TUL X AYISY..
AHAKS~

norashikin rahmat said...

encik ayisy ni perasan ke hape?
takdek manenye mende tu nak sekodeng anda..
cuba baling batu, kalo dia tak gerak maknenye tu fake...nak wat btakot ,orang je tu..
ekkeke..

ALiE said...

jangan mizan buat sama dah la...

:)

Taufik & Fadzli said...

ko cuba cari kat mane dia smbung wayar...haha

kdg2 ada pasang yg fake..

tp kalau kat ipba ngan ibmm aku nmpk mmg ada cctv. cuma kat ostel x pasang lagi.

ada cctv pn, x jamin apa2 klu x berfungsi. x pun kualiti gambar rendah

FiNa said...

selamat diskodeng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ayisy said...

Finaz, hehehe.. Tapi takot gak kantoi amik gambar cctv tuh. Hik3!

noor Afzan, mungkin tujuannya nak tengok siapa yang langgar peraturan ostel cam hisap rokok, lewat ke kuliah dan sbg. emmm...

norashikin rahmat, hehe.. tiap-tiap hari saya lalu depan cctv tu, mesti kena xkodeng punyer. cctv ada fake eh? emm..kena check nih.

Alie, hehe. Mentang-mentang dah cabut lari dari IGMKTAA. Hehehe..

Taufik, aku tengok mmg ada wayar. tapi tak pasti adakah ianya fake. harap-harap cctv tu cuma nak takotkan pelajar jelah. hehehe..

Fina, uit! Aku tak mahu diskodeng!!!

fiD said...

habislah ko mi.. baek2 kat dalam bilik tue, nanti kantoi pe plak ko buat, hoohh.., mm, pekate ko inject macam dalam citer hollowman tu,, hoohohh

ayisy said...

fid, hahaha.. Kantol la plak kalau kat bilik aku rajin study, buat perbincangan. Kang tak percaya plak HEP tengok. Kah3! Kalau boleh suntik macam hollowman tu, dah lama aku buat. Heeee...

Nur Hidayah said...

mmg xptot..kt mktb ak dpn guard je..siap leh lambai2 ag..tp kalo dy ltk kt hostel tatau lah nk ckp ape.mmg xlame r jangke hayatnyer...haha..

ayisy said...

Nur Hidayah, kat sini pun ada cctv depan guard. huh! kang ikut nafsu amarah nak jek spray cctv tu. kih3!

amirsyah said...

aku lak kadang2 segan nak gi jamban. da la die fokus kat laluan tu. kalo la pempuan yang tengok ikut makhluk skodeng tu cmne? pasni gi jamban kene ikot jalan jauh la. xtaw la smpt ke x, tkot cicir tengah jalan jew.. heh..
da mkcik cleaner marah lak.

oh, bukan salah aku.. salah cctv..

ayisy said...

amirsyah, hahaha. susah la kalau camtu. Nak pergi menderma pun segan. Kalau tercicir dalam perjalanan lagilah segan. Heehehe..

FiNa said...

xpe.. ko kan bakal cikgu. nnti ko da jadi cekgu ko pasang la cctv dimerata tempat yeah... lagi2 klu skolah berasrama...

Afzainizam said...

http://firestartingautomobil.blogspot.com/

salam buat ayisy... aku tak dapat gi batu Pahat Mall aduh rasanya agak rugi plak... nasib baik kamu ade entry tersebut....thanks...

citer pasal skodeng tu...

ko skodeng dari tingkap plak...
cangih gak alat tu ye....
alahhh ko jangan risaulah...

alat secanggih mana pun mesti ade kelemahan kan... kat bank dan kedai mas pun pakai benda lah cam ni... kena rompak gak kan...

ko rasalah alat tu boleh ke berputar 360 darjah dari atas ke bawah... menembusi dinding blog ko..merakap percakapan... atau zooom sehingga sekecil kuman...

pedulikan lah... walaupun dah dikira kita hidup tampa hak privesi

sayalahfaizul said...

ayisy... bakal jadi popular la nanti... jangan lupakan kawan-kawan ye...

ayisy said...

Fina, kalaupun aku jadi warden, aku tak sampai hati pasang cctv. Aku paham bagaimana rasanya jadi pelajar asrama. Hehehe...

Afzainizam, walaupun cctv tu kelemahan, tapi takot gak. Hehe. Kalau nak buat nakal sikit, rasa tak selesa plak. Kih3!

sayalahfaizul, popular kene amik gambar dengan cctv? hhahaha..

FiNa said...

eeleh.. cbe kalo ko jadi guru disiplin, ko mmgm gle2 nak bg skola slamat gle2... cctv da ade, tinggal nak di pasang, ko akn pasang tak?

ayisy said...

fina, hahaha. tak tahulah camne nanti. kalau budak dah samseng sangat, kena keras lah. setakat nakal-nakal tu biasalah kan. hehehe..

FiNa said...

ko pernah ke bercite2 jadi guru disiplin?

ayisy said...

fina, aku tak pernha bercita-cita jadi cikgu disiplin. hahaha..

FiNa said...

ala... mane tau ko ditakdirkan menjadi guru disiplin kan... terima je lah.. huhuhuuhu...

takpon, ko dijodohkan dengan guru disiplin ke kannnnn... huhuhuhu

Anggerik UNggu said...

rasenya mgganggu privisi kite jer...tp korang x pe kot..kalu kt asrama puan...mmg nk kna bkar mktb...hehehehehe

jht sangt ker bdk mktb kite nk kna pakai cctv??? entahlah....

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛