Friday, 23 October 2009

Cinta Si Pembersih Kubur.


Barisan Samseng Kampung Dusun.

Tido, makan, tido, be**k... Kejap jek dah masuk program Bina Insan Guru fasa dua. Teringat lagi seksa mengerah keringat mendayung kayak membelah Sungai Pahang yang bapak besor masa BIG fasa satu dulu! Masa mendayung tu rasa dah macam nak putus asa sebab panas giler, arus kuat dan ngeri sungai besar sangat. Aku mula ingat dah nak panggil bot tarik tapi disebabkan aku dan sorang member tak nak malu (jantan beb jantan), aku dan member kuatkan semangat melawan arus dan akhirnya sampai. Seksanya mengalahkan ujian kecergasan. Heh!

Barisan Pembersih Kubur Gred DG41.

BIG kali ni taklah seteruk BIG dahulu. Kali ni kami dikehendaki membersihkan kubur dan menjadi fasilitator di SK Gua. Itu sahaja. Paling tak boleh blah masa buat LDK untuk budak sekolah. Patut budak yang nangis, ni fasilitator yang nangis. Kesian fasilitator kan, touching sangat. Takpelah, kalau tak nangis, bila lagi nak nangis ye tak. :P

Murid depan tu kiut giler weh. Nama dia Jemi.

Jadi, malas nak tulis banyak. Dari Dewan Darul Makmur IPGM KTAA, kami mempersembahkan sebuah teater yang bertajuk, BIG di Kampung Gua. Bukan gua (aku) tetapi sebuah gua. Semoga terhibur! Kah3! Giler lambat ko update pasal BIG Ayisy. Dah 2 minggu lebih berlalu.

"Kita memerlukan semangkuk minyak masak untuk menggoreng daging burger" kata Kimi.

6 comments:

Finaz said...

tajuk "Cinta Si Pembersih Kubur" macam drama lak...hahaha tapi musykil cinta tu kat yang bertudung sebelah kubur tu ke atau cinta kat dlm kubur tu...eee takut hehehe

ayisy said...

Finaz, tajuk tu saja jek bagi bunga-bunga. Ceritanya lain. Hehehe.. Yang bertudung sebelah kubur tu takder kene mengena. Hehehe..

diba said...

ooo..lwat gk BIG ek...hehe

fiD said...

bile nak de cinte baru nie??? heeee

ayisy said...

diba, memang lewat. selalu awal sem dia buat. emm..

fid, aku masih tunggu dia. :P

ahsfantasy24 said...

huhu..
rnduny nk berkayak ag..
;)