Tuesday, 24 February 2009

Nak jadi Cikgu...

Assalamualaikum... Fuh,penat gak arini dok kat bilik kuliah. Dari pukul 8pagi sampai pukul 1tgh,kuliah memanjang. Tapi takpelah... Sebenarnya aku nak cerita satu cerita,dari mula-mula aku mohon untuk masuk IPGM(dulu maktab perguruan),ramai orang akan tanya,kau minat ke jadi cikgu??

-Kau betul-betul minat nak jadi cikgu?-

Kenapa dari dulu aku asik dengar soalan macam ni sampailah sekarang. Aku dah masuk IPGM pun orang masih tanya soalan macam ni. Sebenarnya soalan ni lah yang paling aku menyampah dengar. Sibuk sangat tanya minat ke tak. Suka hati aku la minat ke tak kan... Memang la nak jadi cikgu kene minat. Tapi daripada orang tanya minat ke jadi cikgu ni,baik tanya soalan lain. Tanya apa pengalaman sepanjang masuk IPGM ke,apa masalah selepas bergelar guru pelatih ke... Kan lagi berfaedah tu...

No comments: