Artikel Peribadi Semata-mata.


Gambar yang diambil semasa di kampung halaman. Depan sekolah lama.

Kebelakangan ni aku suka menulis entry personal. Tak tahu la kenapa. Tapi, tak mengapalah sebab jika aku tulis entry information pun bukannya bagus. Dan, kehidupan di IPGM membuatkan aku sukar untuk mencari idea menulis blog. Kehidupan yang pasif dan membosankan menyebabkan tiada perkara menarik atau sedih untuk dicatatkan di blog ini. Berlainan pula dengan situasi kehidupan di kampung halaman. Segala-galanya berbeza. Jika di IPGM aku seorang yang pendiam, di kampung halaman pula boleh dikatakan aku menjadi seorang yang crazy bersama teman sekolah.

Jadi, apa yang menyebabkan kehidupan aku seronok dan happening? Banyak...banyak sebabnya. Pertama, kalau dah jejak kaki kat tempat best macam Melaka, memang harok (kucar lanar) la aku. Habis semua destinasi aku ingin mengambil gambar. Kena kejar dengan mat rempit pun masih boleh ketawa-ketawa. Berjalan berpimpin tangan... Ekkk? Takder-takder tipu jek, lelaki dengan lelaki kalau buat macam tu komfem kena fewwiitt dengan orang ramai. Hahaha. Lepak sambil mendengar seorang sahabat menceritakan kisah cinta agungnya yang tidak kesampaian membuatkan aku tersenyum. Haih!

Inilah gambar aku semasa happening di dalam Eye On Malaysia. Ek elleh, aritu dah citer nak cerita lagi.

Di IPGM, ada juga perkara yang happening. Berbual perkara mengarut menjadikan suasana kelas harok seribu bahasa. Team Jejak Pahang dengan motor pula menjadikan masa aku terisi dengan perkara berfaedah. Berjalan di bumi Pahang yang begitu banyak tempat bermandi-manda melupakan kebosanan seketika. Maklumlah, kat negeri sendiri mana ada tempat camtu. Kelapa Sawit jek menimbun. Hahaha. Kalau ada pun jauh tempatnya. Nasib baik kat kampung ada pantai, boleh lepak sambil makan otak-otak dan kerang goreng walaupun aku tak boleh makan kerang. Sebabnya? Geli weh tengok isi dia kenyol-kenyol (lembik) warna hitam. Hak3! Pastu rasa kerang membuatkan tekak aku mengalami suatu perasaan yang kurang menyenangkan. Haaa...

Bermain internet juga mampu membuatkan aku rasa happening. Sejak dua menjak ni, ramai sahabat aku yang membuka akaun Facebook. Jadi, macam-macam perkara terjadi ketika bermain Facebook ni. Dan, setiap kali aku buka Facebook, ramai jugalah sahabat aku yang online. Hampir separuh hari aku dihabiskan dengan membaca blog kawan, menulis blog dan melayari website. Keadaan ini hanya berlaku bila hidup di IPGM sahaja. Jika aku di kampung halaman, alamatnya waktu malam sahajalah aku online. Heh! Lagu? Lagu tema aku sekarang adalah Menyesal (Ressa Herlambang). Lagu...lagu yang... Huk3!

Abang-abang Eye On Malaysia yang berbudi pekerti dan sopan. Salut sama korang!

Sebagai kesimpulan, alangkah indahnya jika aku menjadi seorang pengacara tv macam majalah Tiga, Jejak Rasul dan Jalan-jalan Cari Makan sebab selalu travel ke tempat orang. Masa diisi dengan perkara yang berfaedah dan menimba pengalaman di tempat orang. Tak lah duduk terperap jek hidup macam robot yang dikuasai peraturan macam sekolah. Melawan? Bukan..bukan ingin melawan. Tapi peraturan itu haruslah dibuat sesuai dengan tahap umur kita. Aku pula kalau peraturan yang memberi kebaikan seperti wajib memakai topi keledar, aku akan ikut. Tapi kalau peraturan yang remeh dan macam budak sekolah, maaflah. Sukar untuk diikuti. Sekian, sebuah entry personal semata-mata. Sekali lagi tiada pengajaran.

Comments

Nadiene said…
add aku kat facebook .. fid aus ..
Nadiene said…
add aku kat facebook .. fid aus ..
IMANSHAH said…
ikut je lah peraturan tu bang, nak wat macam manakan..esok2 dok sekolah lagi banyak peraturan..tapi untuk budak2 lew
ayisy said…
aku dah add kau fid.

yup! ikut memang ikut. tp kdg2 lari gak. heh!
Along Fina said…
add aku juge...!
huh! fina sengal..
Admin said…
adeh..
npe slama nie xprasan yg u da ad jnggut ek?
hhuhuu.. =P

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???