Thursday, 2 April 2009

Murid Mati Selepas Dirotan?


Murid mati selepas dirotan... Bila surat khabar menyiarkan berita macam ni, pasti orang akan membuat tanggapan bahawa cikgu tu giler, ganas, samseng, panas baran dan tak berperikemanusiaan. Selepas itu, ibu bapa mangsa akan buat laporan polis dan menyaman guru,sekolah atau kerajaan Malaysia. Biasalah, anak dah mampos kene rotan dengan cikgu, apalagi, saman la... Walaupun cikgu tu tak bersalah.

Aku cukup menyampah dengan berita-berita macam ni. Pihak media membuat berita melulu dan mengelirukan masyarakat. Masyarakat pula apabila membaca berita sebegini, mula fikir yang guru sekarang dah &%%&**.

Bagi aku, kalau mak bapak taknak anak diorang kene marah, pukul, rotan atau sebagainya, hantar anak diorang belajar kat sekolah monyet. Kat situ takde sape nak pukul, rotan ank korang.

Bagi pihak guru pula, perlu ada satu badan khas yang mampu membela nasib guru-guru yang tidak berdosa ini.

No comments: