Nak balik

Dalam banyak-banyak perkara atau azam, satu benda yang aku betul-betul inginkan ialah berada dekat dengan keluarga. Sejak daripada tingkatan satu, aku sudah berjauhan dengan keluarga. Sampailah sekarang. Sejak itu, rutin biasa iaitu hari Jumaat seronok nak balik rumah, hari Ahad sakit kepala nak balik asrama, kampus atau tempat kerja.

Kadang-kala jeles gak tengok rakan yang berada di samping keluarga setiap hari. Bosan weh duk luar. Walaupun bagi sesetengah orang merantau di tempat orang lebih baik untuk mencari pengalaman. Bagi aku, tak kisah duduk luar ke duduk tempat sendiri, janji ia sesuai dengan diri kita dan terbaik untuk diri kita. Ada orang mungkin lebih baik di luar, ada orang lebih baik di tempat sendiri. Bagi aku, bila berada dengan keluarga, hidup lebih terasa tenang dan bersemangat. Tenteram.

Jadi, tu la doa aku setiap hari, minta dapat balik duduk dengan keluarga. hahahaha

Comments

Popular posts from this blog

Yamaha 135LC 5 Speed 2011 Malaysia

Casio Retro Watch. -Suatu Penantian Yang Lama-

Barang Made In ???