Monday, 28 January 2013

Hidup Baru

Hidup baru beb. Serius tak ready langsung. Tak sangka. Apapun, ia rezeki yang Allah beri. Dan aku perlu bersyukur kerana ditempat di Kota Tinggi. Kira dekat. Walaupun hati semahunya ingin Batu Pahat. Dah dekat pun mahu bising ke? Hahaha. Dulu 7 jam perjalanan kau bising. Ni sejam lebih pun bising. Apa daa. Hahaha. 

Kota Tinggi. Ada apa dengan Kota Tinggi. Walaupun aku orang Johor, daerah paling asing bagi aku ialah Kota Tinggi. Minggu-minggu pertama di sini aku rasa asing. Aku tak rasa aku di Johor. Budaya berbeza. Harap cepat suaikan diri. 

Cuti hampir dua bulan di rumah menjadikan aku lemau. Ride sejam lebih terasa jauh. Terasa memenatkan. Otak fikir nak balik rumah je. Kemon beb kemon! Hati kena keras. Keras seperti ketika kau di IPG dahulu!


3 comments:

Ibn Aiman said...

salam. best baca blog bro..


mohon folo blog saya

whereisaiman.blogspot.com

amalina wahida said...

ayisy! dapat interim kat kota tinggi?? waaaa.. tahniah! lama tak kunjung blog ni. :)


*haritu, iv spp kat putrajaya ke? kalau betul, i saw u! ahah!*

ayisy said...

amalina wahida. Yup, dapat kat Kota Tinggi. Hari tu mmg iv kat Putrajaya. Owh, nampak ehh. Nape tak panggil. hahaha