Tuesday, 31 March 2009

Aku Dan Dirimu: Bunga Cinta Lestari Ft. Ari Lasso

Tiba saatnya kita saling bicara
Tentang perasaan yang kian menyiksa
Tentang rindu yang menggebu
Tentang cinta yang tak terungkap

Sudah terlalu lama kita berdiam
Tenggelam dalam gelisah yang tak teredam
Memenuhi mimpi-mimpimu malam kita

Korus:
Duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
Perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat di keabadian

Jika sang waktu kita hentikan
Dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan

Meleburkan semua batas
Antara kau dan aku, kita

Korus

Monday, 30 March 2009

Sedarlah wahai sahabat..

Hari ni aku nak kongsi satu puisi yang kawan aku dapat. Hari ni aku tak tahu nak tulis ape.. Hehehe..


Sedarlah wahai sahabat..

"Ketika wanita diciptakan, ia
diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Diciptakan
bahunya cukup kuat untuk menopang dunia;
namun, harus cukup lembut untuk memberikan
kenyamanan."

"Diberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Diberinya kekerasan untuk membuatnya tetap
tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa
mengeluh."

"Diberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Diberinya kekuatan untuk mendukung
suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Diberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
bahwa seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada
disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, diberinya air mata untuk
dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah
dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,
tempat dimana cinta itu ada."

Kirimkan bingkisan ini kepada setiap wanita yg anda kenali....
Anda akan menambah harga diri ciptaan Indah,wanita!
kerana...

Setiap Wanita itu Cantik....

Saturday, 28 March 2009

Pagi Yang Indah...Life Is Wonderful...

Aaahhh... Akhirnya aku berjaya menghabiskan tugas SBE aku di sekolah. Selama seminggu aku berada di sekolah dan menyiapkan tugasan/kerja kursus aku. Akhirnya habis juga dan sekarang hari Sabtu yang indah tanpa sebarang masalah dan kerja. HUuuuuu... Bahagianya aku rasa. Tapi esok balik Kuala Lipis pulak. Boringggnyer...

Friday, 27 March 2009

Suara melalui Protokol Internet VoIP

Helo semua. Ok,siapa-siapa yang belajar TMK, nak tahu apa itu VoIP?

Suara melalui Protokol Internet (VoIP, disebut "voip") adalah sebuah protokol yang ditingkatkan untuk membolehkan suara dihantar melaluiInternet atau rangkaian bersuis paket yang lain. VoIP sering kali digunakan secara abstrak untuk merujuk kepada penghantaran suara yang sebenar (berbanding protokol yang melaksanakannya).

VoIP turut dipanggil telefoni IP, telefoni Internet, telefon digital dan telefon jalur lebar.

Sapa-sapa ada internet dan komputer/laptop, apakata gunakan jek VoIP ni sebab percuma,berbual la samapai terbakar telinga tu. hehehe.. Sekarang pun macam-macam software utk VoIp ni. Skype,Ym n sbg..

Thursday, 26 March 2009

Tamadun Hwang Ho

Helo semua. Ok,hari ni aku nak kongsi satu nota aku yang diambil dari laptop. Hahaha. Tajuknya ialah Tamadun Hwang Ho. Siapa yang nak buat kerja kursus berkaitan Tamadun,TITAS atau yang berkaitan Tamadun Hwang Ho, bolehla ambil yer.

TAMADUN HWANG HO


  • Terletak di lembah sungai Hwang Ho atau Sungai Kuning utara China
  • Antara dinasti awal dalam Tamadun Hwang Ho ialah dinasti Hsia yang bermula pada sekitar tahun 2205-1766S.M ,dinasti Shang sekitar tahun 1766-1050S.M dan juga dinasti Chou dari tahun 1050-256S.M

Proses pembentukan tamadun Hwang Ho

  • Tarik- lembah Hwang Ho yang subur menarik penduduk nomad untuk tinggal menetap dan membina penempatan
  • Banpo- tapak banpo yang berhampiran Bandar Sian moden merupakan petempatan awal penduduk Hwang Ho
  • Aktiviti- penduduk menjalankan aktiviti pertanian dan penternakan binatang, mengumpul hasil hutan dan memburu.
  • Bandar- perkembangan petempatan awal mewujudkan beberapa buah Bandar antaranya Anyang yang menjadi pusat kerajaan Dinasti Shang
  • Selatan- semasa Dinasti Chou, tamadun ini tersebar hingga ke bahagian selatan Sungai Yangtze

Proses pembentukan Negara kota tmadun Hwang Ho

  • Anyang- petempatan awal berasaskan pertanian membawa kepada kemunculan Bandar-bandar dan Anyang menjadi Negara kota terletak di kawasan tanah tinggi sungai Huan
  • Pusat- di Bandar ini terdapat istana, kuil, dan pusat pentadbiran Dinasti Shang.
  • Tinggal- Raja sebagai ketua pemerintah, golongan pembesar dan agama tinggal di Bandar.
  • Tembok- Anyang dilengkapi dengaan tembok untuk menghaalang pencerobohan musuh dan dikelilingi oleh perkampungan yang didiami oleeh petani.

Organisasi social masyarakat Dinasti Shang

  • Raja- Menduduki lapian teratas diikuti golongan pembesar.
  • Petani- golongan yang membentuk sebahagian besar penduduk, mendiami kawasan di luar Negara kota
  • Artisan- memiliki kemahiran menguasai teknologi gangsa yang digunakan bagi menghasilkan senjata, perisai, dan hiasan pada kereta kuda yang digunakan oleh tentera serta peralatan untuk upacara keagamaan.
  • Tentera- golongan pembesar yang mampu memiliki tentera dan senjata gangsa menggunakan keistimewaan mereka ini untuk menundukkan golongan bawahan.
  • Hamba- golongan paling bawah dalam masyarakat Shang.

Sistem pemerintahan Dinasti Shang

  • Beraja- system pemerintahan Dinasti Shang berbentuk pemerintahan beraja
  • Lelaki- pengganti raja selalunya dilantik daripada kalangan saudara lelaki yang lebih muda atau anak lelaki raja.
  • Wibawa- raja-raja berkuasa ke atas kawasan pusat pentadbiran dan mempunyai kewibawaan politik, ekonomi, social dan agama.
  • Mandat- mengikut kepercayaan masyarakat kuasa raja merupakan mandat dari tuhan
  • Sah- raja-raja Shang tidak perlu mendapatkan pengesahan politik kerana mereka adalah daripada keturunan agama
  • Bantu- raj dibantu oleh golongan bangsawan yang dipertanggungjawabkan untuk mentadbir wilayah.
  • Sendiri- golongan bangsawan berhak mewujudkan system dalam tugas pentadbirannya sendiri dalam tugas sepeti pungutan cukai,pertahanan dan undang-undang.
  • Zalim- kezaliman raja Shang menunjukkan raja kehilangan mandate menyebabkan golongan hamba menyingkirkan Dinasti Shang untuk diganti dengan Dinasti Chou.

Sistem pemerintahan Dinasti Chou.

  • Wilayah- raja-raja dinasti Chou membahagikan pemilikan tanah mereka kepada wilayah-wilayah dan melantik pembesar tempatan di setiap wilayah itu.
  • Ikrar- raja-raja dinasti Chou mengikat pembesar tempatan melalui ikrar taat setia kepada pemerintahan dan memberikan hadiah seperti kereta kuda, senjata gangsa, hamba dan binatang.
  • Lindung- mereka diminta melindungi raja dan memberikan bantuan tentera pada masa perang.
  • Hak- pembesar tempatan diberi hak untuk bertindak sebagai ketua agama untuk menjalankan upacara pengorbanan

Pengkhususan pekerjaan masyarakat.

  • Tentera- golongan pembesar mempunyai tentera masing-masing terdiri daripada tentera berkuda dan berjalan kaki.
  • Petani- golongan petani sebagai tonggak ekonomi dan pentaadbiran berperanan memenuhi keperluan orang atasan.
  • Artisan- Golongan artisan telah mencipta pelbagai barangan tembaga seperti beak minuman dan makanan, senjata dan barang tembikar.
  • Hamba- golongan hamba berfunngsi sebagai tentera paksaan digunakan untuk membantu kerja-kerja perburuhan dan untuk tujuan korban dalam upacara penyembahan.

Agama dan kepercayaan masyarakat Tamadun Hwang Ho

  • Animisme- sebahagian masyarakat mengamalkan kepercayaan animisme
  • Politesme- masyarakat Shang mempercayai politisme seperti tuhan syurga, tuhan bumi, sungai, bukit dan gunung.
  • Roh- mereka mengamalkan penyembahan roh nenek moyang melibatkan permainan muzik, tarian dan upacara korban diketuai oleh bomoh.
  • Penilikan- bomoh terlibat dalam upacara penilikan tulang oracle meletakkan diatas unggun api sehingga timbul rekahan untuk meramalkan dan mentafsir sesuatu kejadian.

Bentuk system tulisan

  • Idea- rekahan tulang oracle mempengaruhi idea penciptaan tulisan.
  • Ideogram- tulisan peringkat awal berbentuk ideogram berdasarkan symbol
  • Gambar- tulisan asal mempunyai gambar seperti kanak-kanak, bulan, matahari dan sungai.

Sumbangan tamadun Hwang Ho

Sistem Politik

Monarki- dari segi politik, system pemerintahan berbentuk monarki ditteruskan hingga ke zaman Dinasti Shang.

Maharaja- gelaran raja ditukar kepada maharaja

Mandat- raja dikaitkan dengan anak syurga dan mandatt dari syurga

Dinasti- amalan pemerintahan dinasti diteruskan hingga abad ke-20

Sistem Ekonomi

Pertanian- system pengairan diperbaharui dengan membina terusan-terusan untuk mengairi kawasan pertanian dan meengelakkan banjir.

Teknologi- kemajuan dalam teknologi pembajakan dan penciptaan cangkul dan sabit untuk tujuan pertanian.

Batas- petani menggunakan batas untuk tujuan penanaman.

Besi- petani menggantikan alat pertanian yang dibuat daripada kayu kepada besi.

Sistem Sosial

Tulisan- system tulisan digunakan oleh orang China sehingga hari ini

Bidang- penggunaan tulisan digunakan dalam bidang penulisan dan percetakan

Ajar- tulisan ini juga diajar di sekolah-sekolah di China

Kembang- tulisan terus berkembang dan digunakan oleh orang korea dan jepun

Agama dan Kepercayaan

Roh- kepercayaan yang masih berkekelan sehingga hari ini ialah pemujaan roh nenek moyang

Puja- unsur pemujaan dijalankan sejak zaman Shang ini telah diteruskan mengikut kesesuaian masa dengan unsure korban manusia digantikan dengan unsur makanan, duit kertas dan barang peerhiasan

Yin/Yang- konsep Yin dan Yang serta Feng Hsui meerupakan dua daripada kepercayaan yang masih terdapat dalam masyarakat China sehingga hari ini

Kejadian- orang China percaya bahawa alam semesta dan keejadiannya terdiri daripada dua unsur yang saling melengkapi Yin kuasa pasif dan Yang kuasa aktif.

Feng hsui- Feng Hsui merujuk kepada falsafah Taoisme berlandaskan bagaimana manusia berharmoni dengan alam semesta

Kalender- semasa pemerintahan Shang, system kalendar telah diperkenalkan iaitu terdapat 30 hari dalam sebulann dan 360 hari setahun

Musim- raja menggunakan calendar untuk menentukan musim menanam dan musim menuai

Harian- amalan menggunakan kalendar ini diteruskan untuk menjalankan aktiviti harian seperti upacara perkahwinan, perburuan atau pengebumian.

Sun Tzu- pengamalan falsafah perang Sun Tzu, karyannya The Art of War membicarakan selok-belok perang dan cara menangani musuh telah diulang cetak ke dalam pelbagai bahasa

Urusniaga- pada hari ini, falsafah tersebut diaplikasikan pula sebagai taktik dalam pengurusan perniagaan

Wednesday, 25 March 2009

Acne Treatment Skin Care - Helpful Tips By Howard L Haines


There are basically three types of acne which are mild, moderate and severe acne. Each variety has its own specific treatment suggestions. Numerous treatments for acne problems are available and the best choice is to consult a dermatologist instead of relying on advice from friends. If you have a serious acne problem or your acne has become worse you should consult immediately with a dermatologist and let him provide you with an acne treatment skin care program that will help you reduce your acne problem.

Mild Acne Skin Care Treatment

The procedure for taking care of a mild case of acne is to make sure you wash the acne affected area twice a day with soap and warm water. Most experts recommend you apply a cream containing salicylic acid or benzoyl peroxide to the effected area. These products eliminate bacteria located on the epidermis. Be satisfied with a gradual improvement of your acne problem. Some dermatologists will also suggest certain vitamins that can help with the look of your skin.

Moderate Acne Skin Care Treatment

Moderate acne is characterized by pimples known as whiteheads and blackheads located on approximately half of your facial area. If you have moderate acne make sure you consult with a dermatologist as soon as possible. With moderate forms of acne dermatologists typically prescribe retinoid creams or antimicrobial creams. Some dermatologists will also recommend using oral medications for acne skin care treatment. Some experts recommend combining topical creams with treatments such as light therapy. See your dermatologist immediately because moderate acne can cause scarring if not properly treated.

Severe Acne Skin Care Treatment

People with severe acne typically have very noticeable inflamed pimples that sometimes resemble a cyst. When acne gets to this stage a lot of harm has been done to the effected area and a significant amount of scarring has typically been formed. Hopefully people with acne problems have consulted with a dermatologist before their acne situation has become this severe. When acne reaches this stage dermatologists usually recommend very aggressive treatments and do everything they can to prevent permanent scaring from forming.

If your acne is at the severe level you will probably be given an anti-biotic and a medication such as Acutane. You might have to undergo what is known as acne surgery which utilizes drainage techniques. Your dermatologist might also recommend corticosteroid injections. Make sure you consult with your doctor and not follow the recommendations of your friends. There are dermatologists available that can provide you with an acne skin care treatment that is appropriate for you.


MOE,Kementerian Pelajaran Malaysia


Kementerian Pelajaran Malaysia ialah sebuah kementerian yang bertujuan untuk membangunkan sebuah sistem pendidikan yang berkualiti bertaraf dunia bagi memperkembangkan potensi individu sepenuhnya dan memenuhi aspirasi negara Malaysia. Matlamatnya ialah untuk:

  • melahirkan bangsa Malaysia yang taat setia dan bersatu padu
  • melahirkan insan yang beriman, berakhlak mulia, berilmu, berketerampilan, dan sejahtera
  • menyediakan sumber tenaga manusia untuk keperluan kemajuan negara
  • memberi peluang-peluang pendidikan kepada semua warganegara Malaysia.

Menteri Pelajaran Malaysia yang pertama ialah Tun Abdul Razak, dengan Menteri terkini merupakan Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein.

Welcome To http://cikguroxs.ning.com/

Helo dunia!!! Ceh,macam ayat dalam Friendster plak. Huhu... Ok, sekadar ingin memberi tahu dan mempromosi sebuah laman web sosial untuk para guru dan juga bakal guru. Jom la join

http://cikguroxs.ning.com/

Jika anda ingin berkongsi pendapat,bertanya sesuatu masalah, ada benda yang mahu dikongsi, berforum, mencari kenalan baru dan sebagainya, joinla website ni yer.

Monday, 23 March 2009

Ramai Guru Sakit Jiwa???

Haa??? Takotnyer dengor... Huuu... Mintak-mintak aku tak jadi macam tu. Cuak beb..
Baca artikel sepenuhnya tentang ramai guru sakit jiwa di

Assignment yang menggila...

Peh.. Aku menyesal,menyesal. Selama ni aku asik enjoy jek kat IPGM sampai lupa yang kerja kursus banyak giler.! Waggggh!!! Tolong2!! Nape aku tak pasan langsung dulu2,sekarang baru pasan bile check fail kerja kursus. Huk3!!! Sudah terhantuk baru tergadah. Karam Singh Walia untuk TV3. Hak3!!!


Sunday, 22 March 2009

Saturday, 21 March 2009

Samsons- Tak Bisa Memiliki

Apakah yang engkau cari
Tak kau temukan di hatiku
Apakah yang engkau inginkan
Tak dapat lagi ku penuhi
Begitulah aku
Pahamilah aku

Mungkin aku tidaklah sempurna
Tetapi hatiku memilikimu sepanjang umurku
Mungkin aku tak bisa memiliki
Dirimu seumur hidupku

Dirimu seumur hidupku 3x

Mahu lihat video klipnya? Klik... http://www.youtube.com/watch?v=STcx-FN0gho

Making Money on eBay is Really Easy By Munyaradzi Chinongoza

If I can do it you can.

Let me tell you my story...

After having tried many other ways of making money online
and failed, I was left with no other option but to try the
"ebay selling" thing.

Until then I always thought it was too complicated and like
many other people trying to make money online, I was not
really interested in the fact that most of the stuff sold
on ebay is physical stuff.

I was thinking to myself, if I am going to start making
money on ebay, I am going to have a place to store all this
stuff and then make sure it is shipped out on time.

Ah, too much work, I thought to myself!

But then, I discovered "drop shipping" and you should have
been there to see the BIG SMILE that I had on my face.

Now I could really further look into, making money on ebay
all I had to do was find a product that people were buying
then search my list of drop shippers to find who had that
available. When I find a drop shipper, I then simply list
the item for auction on ebay and when the auction ends, i
collect the money from the buyer, pay my drop shipper and
have them ship out the item as soon as possible.

Now that's what I am talking about, but it gets better...

After I discovered drop shipping I then also discovered
contrary to my beliefs, I could also sell my preferred
digital products eg. ebooks, software etc. An even BIGGER
smile appeared on my face.

What do you know? This making money on ebay, was not as hard
as I thought after all.

In some ways it is much easier than the traditional direct
selling & advertising making money on the internet is famous
for.

Why? Here's three quick reasons...

1) On ebay you don't have to worry about traffic, traffic
flows to the site in millions everyday.

2) All you have to do is find a product people want to buy
and bada bing bada boom you are making money on ebay.

3) Almost everyone who is coming to ebay, is looking to buy
something, just give them what they want and they will buy.

So there, you have it, if you are looking into making money
on ebay, go ahead and try it. I highly recommend it
especially if you have not made any money online yet. It will
give you the confidence you need to pursue other projects.

Your secret to success is...

Research, spend as much time as possible to find items that
people are "hungry" to buy. The more you find, the more
money you will make, it's as simple as that.

In conclusion, I would like to recommend a great making money
on ebay guide. Do you know who Janiece Smith is?

She currently makes $11,212.00+ every month selling stuff on
ebay. She can teach you all nitty gritty, check out her
website here... http://JanieceSmith.OnTheWeb.nu

Here's to your success making money on ebay, you can do it!

Munya Chinongoza is a budding Internet Money Making Enthusiast. He currently publishes the widely popular Amazing Cash Strategies Ezine, which is jam packed every week with great money making ideas...

Health Care Consulting By Peter Bissel

Being a doctor is such a dream for various people. You might even find out that your young kids are looking forward to be a doctor someday. To be a doctor is a calling so when you want to venture into this field you need to be prepared to face various arising complexities in both human behavior as well diseases. You are actually in a position of saving lives, advising about good health and even treating human diseases and correcting arising human illnesses and conditions.

To actually get here you need to be well trained and quite qualified to become a health care consultant. This requires you to be learned and quite well equipped with knowledge and skills to handle such cases like diseases and even accidents.

You require having an office. This will help you deliver to the people who will be turning to your services. When you have an office, you are able to build a clientele and a reputation. This will build your career as a doctor or a health care consultant.

Have a list of contacts. This makes you able to refer cases which you deem a bit complex to you or those require different types of treatment. Often when you are in consultancy some backgrounds will seem complex and you will need to refer such cases to consultants.

Be equipped with all the required first aid kits, quick responses to conditions like headaches, fevers, malaria. This will help you build a repute as a qualified consultant who can be able to diagnose and help arrest health problems efficiently and effectively.

If you need money now, like I mean in the next hour, try what I did. I am making more money now than in my old business and you can too, read the amazing, true story, in the link below. When I joined I was skeptical for just ten seconds before I realized what this was. I was smiling from ear to ear and you will too

Imagine doubling your money every week with no or little risk! To discover a verified list of Million Dollar Corporations offering you their products at 75% commission to you. Click the link below to learn HOW you will begin compounding your capital towards your first Million Dollars at the easy corporate money program

Herbal Nutrition Supplements: The 5W's By Katie Vandercastle

Herbal nutrition supplements are everywhere these days. So should you be taking them? To help you decide for yourself, here are the whos, whats, whens, wheres and whys on herbal nutrition.

Herbal Nutrition Supplements: What Are They?

The National Library of Medicine gives this definition: “Herbal supplements are a type of dietary supplement… that contain herbs, either singly or in mixtures”.

Herbal nutrition supplements come in a variety of different forms, however, and some are better and safer than others. The Mayo Clinic advises you to “select products that have been scientifically tested”.

Quality Herbal Supplements: Why Take Them?

There is a good chance that quality herbal supplements may be a healthy choice for you. Herbal nutrition supplements are excellent for people who are unable to meet their nutritional requirements because of food allergies, medical conditions, or busy schedules that don’t leave enough time to control and monitor nutrient intake.

Quality Natural Supplements: Who Should Take Them?

Herbal nutrition supplements can be very beneficial for a wide range of people who need to fill in the nutritional gaps left by an incomplete diet.

However, there are also people who should not take herbal nutrition supplements. Check with your doctor first if you have:

  • High blood pressure
  • Thyroid problems
  • Parkinson’s disease
  • An enlarged prostate gland
  • Blood clotting problems
  • Diabetes
  • Heart disease
  • Epilepsy
  • Glaucoma
  • History of stroke
  • Liver problems
  • Or, if you are pregnant or nursing

Herbal Nutrition Supplements: When Should You Take Them?

Herbal nutrition supplements can serve as a great complement to your diet or as an addition to conventional medicine. It’s important to note, however, that in some cases, combining herbal nutrition supplements with other medicine can be lethal. If you’re currently taking any doctor prescribed or over-the-counter medicine, be sure to consult your doctor before taking any herbal nutrition supplements.

Quality Herbal Supplements: Where Do You Find Them?

Herbal nutrition supplements are not all created equal. The Mayo Clinic warns that you “be extremely cautious about taking herbs manufactured or purchased outside the United States.” They add that, “toxic ingredients and prescription drugs have been found in some herbal supplements manufactured in other countries.” Your best bet is to stick to well-known products with wide usage and a popular history.

Herbal nutrition supplements, when used by the right person, at the right time can have incredible health benefits. If you think herbal nutrition supplements might be right for you and you’d like to learn more, click here to take a nutrition survey.

For more information on nutrional supplements please visit my site at Herbal Current(http://www.herbalcurrent.com).

Cheap Laptop Computers


A laptop (also known as a notebook) is a personal computer designed for mobile use small enough to sit on one's lap. A laptop includes most of the typical components of a typical desktop computer, including a display, a keyboard, a pointing device (atouchpad, also known as a trackpad, or a pointing stick) as well as a battery, into a single small and light unit. The rechargeable battery required is charged from an AC/DC adapter (ie, a wall wart) and typically stores enough energy to run the laptop for several hours.

Laptops are usually shaped like a large notebook with thicknesses between 0.7–1.5 inches (18–38 mm) and dimensions ranging from 10x8 inches (27x22cm, 13" display) to 15x11 inches (39x28cm, 17" display) and up. Modern laptops weigh 3 to 12 pounds (1.4 to 5.4 kg); older laptops were usually heavier. Most laptops are designed in the flip form factor to protect the screen and the keyboard when closed. Modern 'tablet' laptops have a complex joint between the keyboard housing and the display, permitting the display panel to twist and then lay flat on the keyboard housing. They usually have a touchscreen display and some include handwriting recognition or graphics drawing capability.

Laptops were originally considered to be "a small niche market and were thought suitable mostly for "specialized field applications" such as "the military, the Internal Revenue Service, accountants and sales representatives". Battery-powered portable computers had just 2% worldwide market share in 1986. But today, there are already more laptops than desktops in businesses, and laptops are becoming obligatory for student use and more popular for general use. According to a forecast by Intel, more laptops than desktops will be sold in the general PC market as soon as 2009


History


As the personal computer became feasible in the early 1970s, the idea of a portable personal computer followed. In particular, a "personal, portable information manipulator" was imagined by Alan Kay at Xerox PARC in 1968 and described in his 1972 paper as the "Dynabook".

The I.B.M. SCAMP project (Special Computer APL Machine Portable), was demonstrated in 1973. This prototype was based on the PALM processor (Put All Logic In Microcode).

The I.B.M. 5100, the first commercially available portable computer, appeared in September 1975, and was based on the SCAMP prototype.

As 8-bit CPU machines became widely accepted, the number of portables increased rapidly. The Osborne 1 used the Zilog Z80, weighed 23.5 pounds (10.7 kg). It had no battery, only a tiny 5" CRT screen and dual 5¼" single-density floppy drives. In the same year the first laptop-sized portable computer, the Epson HX-20, was announced. The Epson had a LCD screen, a rechargeable battery and a calculator-size printer in a 1.6 kg (4 pounds) chassis. Both Tandy/Radio Shack and HP also produced portable computers of varying designs during this period.

The first laptop using the clamshell design, used today by almost all laptops, appeared in 1982. The $8150 GRiD Compass 1100 was used at NASA and by the military among others. TheGavilan SC, released in 1983, was the first notebook marketed using the term "laptop".

From 1983 onwards:

  • Several new input techniques were developed and included in laptops: the touchpad (Gavilan SC, 1983), the pointing stick (IBM ThinkPad 700, 1992) and handwriting recognition (Linus Write-Top, 1987).
  • some CPUs were designed specifically for low power use (including laptops (Intel i386SL, 1990), and were supported by dynamic power management features (Intel SpeedStep and AMD PowerNow!) in some designs.
  • Displays reached VGA resolution by 1988 (Compaq SLT 286) and 256-color screens by 1993 (PowerBook 165c), progressing quickly to millions of colors and high resolutions.
  • High-capacity hard drives and optical storage (CD-ROM followed CD-R and CD-RW and eventually by DVD-ROM and the writable varieties) became available in laptops soon after their introduction to the desktops.

Early laptops often had proprietary and incompatible system architectures, operating systems, and bundled applications, making third party hardware and software difficult and sometimes impossible to develop.

Friday, 20 March 2009

AdSense


AdSense is an advertisement application run by Google. Website owners can enroll in this program to enable text, image, and more recently, video advertisements on their websites. These advertisements are administered by Google and generate revenue on either a per-click or per-impression basis. Google beta tested a cost-per-action service, but discontinued it in October 2008 in favor of a DoubleClick offering (also owned by Google).

Wonder Pets


Wonder Pets ialah sebuah siri televisyen kanak-kanak animasi keluaran Amerika Syarikat yang muncul buat julung kalinya pada 3 Mac 2006, dalam slot Nick Jr. di saluran televisyen kabel Nickelodeon dan saluran Noggin pada 31 Ogos, 2006. Siri ini juga disiarkan dalam alih suaraBahasa Malaysia di TV9 mulai tahun 2008.

Watak-watak utama siri kartun ini merupakan tiga ekor haiwan peliharaan bilik darjah sekolah rendah, iaitu Linny the Guinea-Pig (si tikus belanda), Turtle Tuck (kura-kura), dan Ming-Ming Duckling (itik), yang bersatu menjadi tiga wira bersaudara yang menyelamatkan anak haiwan dalam kesusahan sambil memperagakan manfaat nilai bekerjasama.

Rancangan ini dicipta oleh Josh Selig bagi pihak Little Airplane Productions yang juga mencipta Piper O'Possum untuk Nick Jr. dan banyak lagi rancangan kanak-kanak. Rancangan ini berakar umbi dalam sebuah filem ringkas Nick Jr. berjudul "The New Adventures of Linny the Guinea Pig," di mana Linny mengembara di angkasa lepas dan dasar lautan sendirian. Tidak lama kemudian terciptalah Ming-Ming Duckling dan Turtle Tuck, maka lahirnya rancangan bertajuk The Super Singing Power Pets!, sebelum tajuknya diringkaskan menjadi Wonder Petssahaja.

Gaya animasi yang dipakai dalam pembikinan Wonder Pets bergelar "photo-puppetry", yang mana para animator boleh memanipulasi gambar foto haiwan sebenar. Teknik ini juga menggunakan lukisan objek-objek (bukan watak), jadi hasilnya boleh dikatakan berupa animasi media campuran.

Kebanyakan dialognya adalah dinyanyi, jadi ramai yang membandingkan rancangan ini dengan persembahan operetta atau singspiel. Bagi setiap episod dibawa masuk orkestra 10 ahli, adakalanya termasuk sekali pemain muzik lain yang mahir mendendangkan muzik tradisional dari rantau yang dikunjungi wira-wira Wonder Pets dalam setiap episod. Untuk melengkapkans setiap episod dari lakon layar ke kiriman akhir mengambil masa 33 minggu.